Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Η ύλη του μαθήματος Δογματική ΙΙ

Εξεταστική περίοδος Ιουνίου 2015



Αφού υπενθυμίσω ότι η προετοιμασία για τις εξετάσεις σε μια Σχολή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης δεν μπορεί να περιορίζεται στην αποστήθιση μερικών σελίδων, αλλά προσαπαιτεί μελέτη περισσοτέρων του ενός εγχειριδίων σε συνδυασμό με τις σημειώσεις που έχουν κρατηθεί κατά την παρακολούθηση των σχετικών Παραδόσεων του καθηγητή και τις κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από αυτόν τον τελευταίο κατά την διά ζώσης επικοινωνία μαζί του, ορίζω ενδεικτικώς την ακόλουθη ύλη για το μάθημα της Δογματικής ΙΙ (Εκκλησιολογία και Εσχατολογία):
 

1) Γεώργιος Δ. Παναγόπουλος, Ζητήματα Εκκλησιολογίας. Ερμηνευτική προσέγγιση πτυχών του μυστηρίου της Εκκλησίας με βάση την ορθόδοξη πατερική Παράδοση, Αθήνα 2015, σσ. 12-39, 60-83, 105-170, 181-209, 203-353, 365-378.

2) Νίκος Ματσούκας, Δογματική καί Συμβολική Θεολογία Β΄: Ἔκθεση τῆς ὀρθόδοξης πίστης σε ἀντιπαράθεση με τη δυτική Χριστιανοσύνη, Θεσσαλονίκη (διάφορες χρονολογίες), σσ. 524-553. 

  
Υποσημείωση: Όσοι ενδιαφέρονται για περαιτέρω μελέτη και εμβάθυνση σε επιμέρους θέματα καλούνται να ανατρέξουν στην βιβλιογραφία που αναγράφεται στο πρώτο από τα δύο σημειούμενα εγχειρίδια, αλλά και στην ενδεικτική βιβλιογραφία που παραθέτω στην περιγραφή του μαθήματος Δογματική ΙΙ στην ιστοσελίδα της ΑΕΑ Βελλάς.

Καλή προετοιμασία!

 
PS. Και να θυμάστε ότι όσο δύσκολη κι αν σας φαίνεται η επικείμενη εξέταση δεν είναι παρά αστεϊσμός συγκρινόμενη με αυτήν στην οποία υποβάλλονταν οι υποψήφιοι για τα ανώτατα υπαλληλικά αξιώματα της αυτοκρατορικής Κίνας. Αν αναλογισθείτε τί σήμαινε για τον εξεταζόμενο Κινέζο η ευδοκίμηση στην λεγόμενη «οκτάποδη πραγματεία» και λάβετε επιπλέον υπ’ όψη σας ότι έδινε την γραπτή εξέταση όντας εγκλεισμένος εντός στενού θαλαμίσκου επί… μέρες, τότε σίγουρα θα κάνετε καλύτερες σκέψεις για την δική σας «δοκιμασία».  

2 σχόλια:

  1. Μας καταστρέψατε, κύριε καθηγητά!
    Πόσο χειρότερα από εμάς μπορεί να περνούσαν οι Κινέζοι;
    Έτσι όπως πάνε τα πράγματα, πρέπει να αρχίσουμε να διαβάζουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή